czwartek, 8 września 2016

Najlepsze gofry


Gofry to uwielbiany przez dzieci deser który, ja zapamiętałam też z dzieciństwa jako mój ulubiony . Uwielbiam ten przepis ponieważ zawsze się udają i są puszyste w środku a zarazem chrupiące z wierzchu to połączenie doskonałe. Gofry to też doskonała zabawa dla dzieci ponieważ wystarczy mieszanka owoców, czekolada do smarowania lub zwykła konfitura  i dzieci mogą same skomponować swojego gofra. 



Składniki:


4 jajka
3 szklanki mąki
2 i 2/3 szklanki mleka
1 cukier waniliowy
2 łyżki cukru kryształu
200 g  roztopionego masła
1 i 1/2  łyżeczki proszku do pieczenia


Wykonanie:

1. Żółtka mieszamy z mlekiem i przestudzonym masłem następnie dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszamy tak by nie było grudek.

2. Białka ubijamy na sztywną pianę następnie dodajemy cukier waniliowy i zwykły cukier, ucieramy do roztarcia kryształków.

3. Ubitą pianę dodajemy do masy i delikatnie mieszamy do połączenia się składników. Jeśli nasza gofrownica ma tendencje do przywierania to przed pieczeniem należy delikatnie natłuścić formę olejem .Gofry podajemy z dowolnymi składnikami.

Smacznego:)




2 komentarze:

  1. Już jakiś czas myślałam o zakupie gofrownicy, muszę się w końcu zdecydować
    Zapraszam do moich przepisów :) pomysły na kolację

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie tylko dzieci kochają gofry! Mogłabym jeść na śniadanie, obiad i kolację! Chyba muszę się zaopatrzyć w gofrownice i wypróbować Twój przepis!:)
    Pozdrawiam
    www.ogladam-swiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń